Rudens ligos – kaip išvengti?

Medžiams metant lapus, termometro stulpeliui artėjant prie nulio ir nesibaigiant lietui, užklumpa ir pirmosios rudens ligos – peršalimas, sloga, gripas ir kitos „nenaudėlės“, kurios gali sudrumsti kasdienybę ir paguldyti į lovą. Tad šį kartą dalinamės naudingais patarimais, kaip tinkamai pasiruošti šaltajam metų laikui ir stiprinti sveikatą.

Kokybiškas maistas vietoj vaisto

Mūsų imuninė sistema – geriausias ginklas prieš visas ligas, tačiau ji silpsta, negaudama visų žmogaus organizmui reikalingų vitaminų ir mikroelementų. Taigi, pirmas žingsnis į geresnę sveikatą – subalansuota ir pilnavertė mityba, o tai reiškia, kad ruduo tikrai nėra pats geriausias metas pradėti laikytis drastiškų dietų, taip pat negalima atsisakyti riebalų, kurie šiauriečiams yra būtini ir apsaugo ląstelių sieneles. Tiesa, iš „plastmasinių“ daržovių ar vaisių naudos mažai, o ir iš maisto gauti tiek naudingųjų medžiagų, kiek reikia organizmui, gana sudėtinga, todėl ruduo – geriausias metas pradėti vartoti įvairius vitaminų ir mineralų komplektus imunitetui stiprinti. Gerai savijautai taip pat būtinas ir vitaminas D, kurio gauti su maistu sudėtinga, o kai vasaros nelepina saulėtomis dienomis, tai jo sukaupti natūraliu būdu praktiškai neįmanoma.

Masiniai renginiai ir higienos reikalavimai

Ne veltui senolių išmintis byloja: bijai vilko – neik į mišką. Jei jūsų mieste siaučia gripo epidemija ar poliklinikos informuoja apie padidėjusius sergančiųjų skaičius, kurį laiką venkite masinių žmonių susibūrimo vietų. Dangus tikrai nesugrius, jei vieną penktadienio vakarą praleisite namuose, užuot keliavę su draugais į restoraną ar barą. Beje, alkoholiniai gėrimai sutrikdo imuninės sistemos veiklą ir rudens ligos puola stipriau. Tuo tarpu, jei jūsų darbe serga kolega, paskatinkite jį pasiimti nedarbingumo lapelį, kad neužsikrėstų ir kiti darbuotojai. O štai pabuvojus viešajame transporte, lifte, parduotuvėje ar kitoje vietoje, kur būna daug žmonių, visada nusiplaukite rankas. Šios paprastos taisyklės jus gali apsaugoti rudeninių ligų.

Ne žingsnio iš namų tinkamai neapsirengus

Plačiai atsegtas paltas, namuose pamirštas šalikas ar pirštinės ir visai nekaltas rudeninis vėjelis jus gali ilgam paguldyti į lovą. Prieš eidami į lauką tinkamai apsirinkite, saugokite gerklę, rankas galvą ir kojas. Tiesa, prisirengti per daug taip pat nėra sveika, nes bus ne tik nepatogu, bet ir greičiau sukaisite, o patekę į vėsesnę patalpą greitai peršalsite.

Išlikite aktyvūs

Vėsūs orai ir padidėjęs sergančiųjų skaičius tikrai nereiškia, kad turite užsidaryti namuose ir užmigti žiemos miegu iki pat pavasario. Būkite aktyvūs – pasivaikščiokite gryname ore, daugiau judėkite ir neleiskite sau aptingti. Fizinis aktyvumas teigiamai veikia bendrą savijautą, laikas gryname ore grūdina ir pravėdina galvą nuo kasdieninių rūpesčių.

Palikti žinutę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *