Automobilio remontas žiemą: pagrindinės bėdos

Automobilio remontas žiemą: pagrindinės bėdos

Kai kuriuos darbus galima pasidaryti ir prieš žiemą, nelaukiant didžiųjų šalčių, bet mūsų vairuotojai – kaip ir studentai – viską daro paskutinę minutę arba tada, kai ištinka bėda.

Padangas ir tepalus keisti jau išmokome laiku, o kaip su kitais remonto darbais? Žiemą atsiranda tiek daug problemų ir automobilio remontas yra būtinas.

Žvakės

Kas žino variklio sandarą, tam nereikia aiškinti, kas yra žvakės ir kodėl reikia jų efektyvaus darbo. Tiems, kas galvoja, jog tai kažkoks salono elementas trumpai paaiškinsime. Variklyje paprastai yra 4 žvakės, kurių tikslas – duoti mažą liepsnelę tuo metu, kai į variklį įpurškiami degalai. Nuo tos liepsnelės jie sprogsta ir pastumia stūmoklį, kuris vertikalų judesį paverčia sukamuoju ir ratai nuo to sukasi greičiau. Jei liepsnelė paduodama ne iš karto, arba nepaduodama iš viso, degalai išteka lauk – jie tiesiog išeikvojami veltui. Dėl to žvakes reikia visada pasikeisti prieš žiemą – variklis šaltame ore dirba ne taip efektyviai.

Automobilių remontas būna profesionalus arba nelabai. Pagal tai, kaip tikrinamos žvakės, galima pasakyti, į kokį autoservisą patekote. Jei žvakes tikrina neišėmę, bėkite nuo tokių meistrų – turėsite bėdos. Jei žvakes išsiima ir tada tikrina – greičiausiai meistrai yra profesionalai ir gali identifikuoti rimtas problemas.

Langų valytuvai ir purkštukai

Kai tik lauke 5-10 laipsnių šalčio, taip prasideda rimtos bėdos su valytuvais. Jei prieš tai paspaudžia 20-30 laipsnių šaltis, skystis langams plauti greičiausiai užšąla. Desperatiškas bandymas papurkšti ant stiklo tokiu metu gali sugadinti purkštukus, o prišalę valytuvai taip pat gali nukentėti bandant valyti langus. Štai ir turi autoservisai darbo – su valytuvais ir purkštukais. O kodėl taip įvyksta, todėl, kad rudenį kai kurie vairuotojai bando važiuoti su -10-15 laipsnių šalčio pritaikytais skysčiais, kurie prie -20 užšąla. Reiktų išsiugdyti naują madą keičiant žiemines padangas – užpilti -20-25 laipsnių aplinkai pritaikytą skystį, nes niekada nežinai, kada užklups ta tikroji žiema – per Kalėdas ar sausio viduryje.

Akumuliatorius

Prie šalčių neužsiveda? Dabar pats laikas tikrinti akumuliatorių? Tikrai ne. Tai buvo galima padaryti dar keičiant padangas. Automobilių servise meistrai paprastai turi specialią įrangą, kuri gali pamatuoti, kiek „galios“ dar likę akumuliatoriuje. Jo net nereikia išimti, pakanka tik atsukti porą veržlių… O toks patikrinimas gali išgelbėti jus nuo nemalonių situacijų žiemą, kai po kelių „šaltų“ užsivedimų ir trumpų pasivažinėjimų akumuliatorius atsisako veikti. Tada prasideda visos kitos bėdos su užsivedimu, dėl kurių autoservisuose net didžiulės eilės gali atsirasti. O juk viską galima pasidaryti kur kas anksčiau ir be jokio streso.

Kaip matote, automobilio remontas turėtų būti atliekamas profilaktiškai ir būtinai prieš žiemą. Nereikia laukti, kol atsitiks bėda po šaltesnės nakties, arba šaltame kelyje. Negendantis automobilis – saugus automobilis. Tą patvirtins visi be išimties meistrai.


SATELITAS.LT - Nemokamas straipsnių talpinimas

No Responses