Kokiais atvejais automobilio remonto nereikėtų atlikti patiems?

Automobilio remontas yra būtinas ir reguliarus procesas, kuris padeda išlaikyti transporto priemonės būklę ir ilgaamžiškumą. Tačiau, ne visi remonto darbai yra tinkami savarankiškam atlikimui. Kai kurie iš jų reikalauja specialių įrankių, žinių ar kvalifikacijos, kurių paprastas automobilio savininkas gali neturėti. Be to, kai kuriais atvejais savarankiškas remontas gali būti pavojingas tiek automobiliui, tiek jo vairuotojui ar keleiviams. Šiame straipsnyje mes pateiksime kelis pavyzdžius, kada automobilio remonto nereikėtų atlikti patiems ir kodėl.
1. Automatinės ar mechaninės transmisijos problemos
Transmisija yra viena iš sudėtingiausių ir brangiausių automobilio dalių, kuri atsakinga už variklio sukurtos galios perdavimą į ratų sukimosi greitį. Transmisijos gedimai gali turėti įvairias priežastis ir pasireikšti skirtingai, pvz., triukšmu, vibracija, sunkiu arba netolygiu pavarų perjungimu ir kt. Transmisijos remontas dažniausiai reikalauja išmontuoti ir išardyti visą sistemą, o tai yra daug laiko ir darbo sąnaudų reikalaujantis procesas. Be to, transmisijos sudedamosios dalys yra labai tikslios ir jautrios, todėl bet koks netinkamas montavimas ar reguliavimas gali sukelti dar didesnių problemų ar net sugadinti visą transmisiją. Todėl šį remontą geriausia palikti profesionalams, kurie turi reikiamus įrankius, žinias ir patirtį.
2. Elektros laidumo problemos
Elektros laidumo sistema yra tarsi automobilio nervų sistema, kuri jungia visus elektra varomus elementus, pvz., žibintus, signalus, langus, spynas, radiją ir kt. Šios problemos gali pasireikšti dėl įvairių priežasčių, pvz., korozijos, sulūžimo, perkaitimo ar trumpo jungimo. Toks automobilių remontas reikalauja gebėjimo skaityti elektros schemą, naudoti multimetrą arba testavimo lempelę ir tinkamai sujungti laidus. Jeigu toks gedimas nėra tinkamai sutvarkytas, tai gali sukelti ne tik elektros varomų elementų gedimus, bet ir pavojingas situacijas, pvz., ugnies kilimą ar elektros smūgį.
3. Sankabos keitimas
Sankaba yra mechanizmas, kuris leidžia perjungti pavaras ir atskirti variklį nuo transmisijos. Sankaba susideda iš kelių dalių, pvz., disko, spyruoklės ir slėgio plokštės, kurios susidėvi ir reikalauja keitimo. Sankabos keitimas yra sudėtingas ir sunkus darbas, kuris reikalauja pakelti automobilį, išmontuoti transmisiją ir nuimti sankabos dalis. Be to, sankabos keitimas reikalauja tikslaus ir atsakingo montavimo ir reguliavimo, kad užtikrintų tinkamą jos veikimą ir ilgaamžiškumą. Jeigu sankaba nėra tinkamai pakeista, tai gali sukelti transmisijos pažeidimus, pavarų perjungimo problemas ar net variklio sugadinimą.
4. Stiklo keitimas
Stiklas yra svarbi automobilio dalis, kuri ne tik užtikrina matomumą ir apsaugą nuo oro sąlygų, bet ir stiprina automobilio kėbulą ir saugo nuo galvos traumų esant avarijai. Stiklas gali būti pažeistas dėl įvairių priežasčių, pvz., akmenų, šalčio, saulės ar smūgių. Stiklo keitimas yra sudėtingas ir rizikingas darbas, kuris reikalauja specialių įrankių, medžiagų ir technikų. Jeigu jis nėra tinkamai pakeistas, tai gali sukelti ne tik prastą matomumą, bet ir pavojingas situacijas, pvz., stiklo iškritimą ar sudužimą.
5. Oro kondicionieriaus remontas
Oro kondicionierius yra automobilio sistema, kuri atsakinga už vairuotojo ir keleivių komfortą karštomis dienomis. Oro kondicionierius veikia pagal termodinaminį ciklą, kuris naudoja specialią skysčio medžiagą – freoną – kaip šilumnešį. Oro kondicionieriaus remontas gali būti reikalingas dėl įvairių priežasčių, pvz., freono nutekėjimo, kompresoriaus gedimo ar oro filtrų užterštumo. Oro kondicionieriaus remontas yra pavojingas ir draudžiamas darbas savarankiškam atlikimui. Freonas yra toksiška ir žalinga medžiaga, kuri gali sukelti rimtų sveikatos problemų ar net mirties atvejų tiek žmonėms, tiek aplinkai. Be to, oro kondicionieriaus remontas reikalauja specialios įrangos ir licencijos, kuri leidžia naudoti ir tvarkyti freoną.
6. Oro pagalvių remontas
Oro pagalvės yra automobilio saugos sistema, kuri skirta apsaugoti vairuotoją ir keleivius nuo galvos ir krūtinės traumų esant avarijai. Oro pagalvės veikia pagal pirotechninį principą, kuris naudoja sprogstamąją medžiagą – azoto trinitratą – kaip dujų generatorių. Oro pagalvių remontas gali būti reikalingas dėl įvairių priežasčių, pvz., oro pagalvių išsiskleidimo, jutiklių gedimo ar laidumo pažeidimo.
Visus šiuos darbus rekomenduojama palikti profesionalams tam, kad ateityje išvengtumėte nelaimių.