Tvarkingas automobilis – saugus automobilis

Ar ryžtumėtės nusileisti nuo kalnelio su pagadintu dviračiu – klibančiomis rankenomis, neaišku, ar veikiančiais stabdžiais, į „aštuoniukę“ susimetusiu ratu, be vieno pedalo?.. Greičiausiai nesėstumėte, o nuo kalno leistumėtės pėstute, savo varganą triratę transporto priemonę dar ir prilaikydami.

Tvarkingas automobilis

Deja, tvarkingas automobilis – ne dviratis ir jo nuo kalnelio nepasistumsi. Jei kažkas tinkamai neveikia. 1,5 tonos sverianti mašina nuo kalno lėks su vėjeliu ir niekada nebūsite tikri, ar sveiki pasieksite kalno papėdę. Tai nesaugu.

Senos mašinytės mums labai patinka…“

Perfrazavus vienos vaikiškos dainelės žodžius, paaiškėja visos Lietuvos situacija. Neseniai atliktas vieno automobilių pardavimo portalo tyrimas parodė, kad lietuviai dievina senus automobilius. Vidutinis automobilio amžius Lietuvoje – 10 metų. Iš kur mes juos traukiame? Iš Vokietijos, Prancūzijos, Belgijos, Olandijos, Šveicarijos, Italijos, Austrijos ir kitų išsivysčiusių šalių ir suvokiančių, kad automobiliui 5 metų garantija duodama ne be reikalo, kad tai ne reklaminis triukas. Vidutinė tokių automobilių rida – 150-200 tūkstančių kilometrų. Pagalvokite patys, kiek kančių turėjo iškęsti automobilis, pagamintas 2005 metais, kad nuriedėtų 200 000 kilometrų?

Kodėl tempiame šį „antikvariatą“ į mūsų šalį ir rizikuojame savo šeimų ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybėmis? Juk dešimties ir daugiau metų senumo automobilis gali sustoti bet kada, jam bet kurią akimirką gali lūžti važiuoklė, sugesti išmetimo sistema…

Auksarankiai“, keliai ir nerūpestingieji vairuotojai

Priežasčių, kodėl į Lietuvą plūsta dėvėti automobiliai yra ne viena, tačiau reiktų išskirti bent tris svarbiausias.

Pirmoji – „auksarankių“ klanas. „Auksarankiai“ – tai tie žmonės, kurie puikiai išmano automobilius ir geba pataisyti nepataisomus dalykus. Kai kas sugeba iš dviejų automobilių sulipdyti vieną ir parduoti kaip beveik neremontuotą. Būtent tokie meistrai, auto laužynai ir tūkstančiai neoriginalių detalių sudarė puikiausią terpę seniems automobiliams. Problemą išspręsti paprasta – nebus detalių, nepirks ir senų automobilių.

Antroji – „puikūs“ Lietuvos keliai. Nereikia girtis autostrada Vilnius-Klaipėda. Ja važiuojame rečiausiai. Daugiausiai žalos mūsų automobilis patiria ne ten, o mūsų pačių kieme, kai įveikinėja pusmetrio gylio duobes, bando užvažiuoti ant šaligatvio bortelio, statomas žaliojoje vejoje ar tiesiog atsitrenkia į apsauginį stulpą… O kur dar važinėjimas vieškeliu, miško keliuku ar tiesiog pieva? Senutėliui automobiliui tai tas pats, kas rodeo ant jauno buliaus! Keliai pas mus iš tiesų tragiški, nesiginčykite. Ir tikrai kai kurie vairuotojai kelio nuo bekelės neskiria. Kaip ir sedano nuo visureigio…

Trečioji yra nerūpestingi vairuotojai, kurie įsitikinę, kad automobilis nereikalauja beveik jokios priežiūros. Pasikeitei padangas (bent priekines) ir važiuoji 7 metus. Deja, Lietuva yra tokioje klimato zonoje, kad nė vienas automobilis, jei turėtų pasirinkimo teisę, čia savo noru neatvažiuotų… Pas mus vasarą kepina 35 laipsnių karštis, o žiemą gali atšalti ir iki 35 laipsnių šalčio.

Tiek per karštį, tiek per šaltį vairuotojai važiuoja, kaip važiavę. Sniegas ir lietus taip pat daro savo. O kur dar visa korozija? Retas kuris automobilio savininkas važiuos į servisą rudenį, kad padengtų kėbulą antikorozinėmis priemonėmis… Nesirūpina automobiliais mūsų vairuotojai. O kam? Šitą į laužyną (iš kur jis ir buvo atvežtas), pirksim kitą…

Kai automobilis tvarkingas, jis automatiškai yra saugus. Deja lietuviai važinėja labai netvarkingomis mašinomis. Nereikia stebėtis, kad pas mus tiek daug žuvusiųjų kelyje. Nors situacija po truputį gerėja, bet saugumui ir tvarkingoms transporto priemonėms skiriama nepakankamai dėmesio.


SATELITAS.LT - Nemokamas straipsnių talpinimas

No Responses