Kontroliuoti apetitą padeda fiziniai pratimai

Žmonės, kurie nori amžinai išlikti jaunais ir pasitempusiais, reguliariai lieja prakaitą sporto salėse. Tačiau, kaip mums sako paskutiniai mokslo tyrimai, intensyvūs fiziniai pratimai ne visada padeda atsikratyti poodinio riebalinio sluoksnio.

Dar blogiau, dažnai jį netgi padidina. Žmonės, kurie aktyviai griebia svarmenis, paprasčiausiai apetitas nežino, kad reikia rinktis tokius pratimus, kurie padeda keisti organizmo „požiūrį“ į maistą. Subtilumas tas, kad šie pratimai ne tik degina kalorijas, bet ir padeda gamintis hormonams, kurie leidžia lengviau kontroliuoti apetitą.

los.lt-10

Kokie hormonai „atsakingi“ už apetitą

Žmogaus apetitą kontroliuoja smegenys, kurios gauna signalus iš skrandžio, limfmazgių ir riebalų ląstelių. Tada gamina hormonai, kurie sukelia alkio jausmą, kad „kūno šeimininkas“ suprastų, jog reikia papildyti energijos atsargas – tai yra ką nors suvalgyti.

Pagrindinis hormonas, atsakingas už alkį, tai grelinas

Vajomingo mokslo tyrimo centre buvo atliktas eksperimentas. Jo metu buvo stebimo dvi moterų grupės. Pirma aktyviai užsiėmė sportu ir ne tik galvojo, kaip numesti riebalus nuo pilvo. Antroji grupė treniruočių metu paprasčiausiai sėdėjo. Pasibaigus pratimams skirtam laikui, buvo imamas visų tiriamųjų kraujas ir tiriama, koks jų hormoninis fonas. Po to visos damos žingsniavo į valgyklą, kurioje buvo ne tik sveikas maistas.

Pirmoje grupėje, kuri aktyviai sportavo, po treniruotės grelino kiekis buvo ženkliai padidėjęs. Teoriškai tai turėjo sukelti gan didelį alkio jausmą ir skatinti apetitą. Tačiau praktikoje nutiko kitaip, nei prognozavo teoretikai. Valgykloje sportininkė suvalgė mažiau maisto, nei tos, kurios tik stebėjo, kaip jų kolegės treniruojasi.

Tai paaiškinama tuo, kad be grelino treniruočių metu išsiskiria ir kiti hormonai, kurie malšina alkio jausmą. Pastarieji smegenims praneša, kad kūnas sotus ir papildomos energijos jam nereikia. Antrojoje grupėje, kuri tik stenėjo, tokių medžiagų organizmas neišskiria, todėl jos narės paprasčiausiai persivalgo.

Bėgimas ristele ir kiti pratimai, padedantys kontroliuoti apetitą

Šiuo metu daugelyje pasaulio sveikatingumo tyrimo institutų atliekami tyrimai, nes norima išsiaiškinti, koks pratimų kompleksas leis lengviausiai kontroliuoti mitybą ir tuo pačiu svorį. Pastebėta, kad šis pratimų kompleksas pagal intensyvumą prilygsta bėgimui ristele – prarandama tiek pat kalorijų. Įdomu tai, kad per tris mėnesius, kiek trunka ši programa, žmogus ne tik praranda dalį svorio, bet ir pradeda suprasti, kiek maisto jam reikia. Žmogaus kūnas pradeda tiksliai suprasti kiek energijos jam reikia, kad nekauptų papildomo riebalinio sluoksnio.

Tačiau ne visi pratimai duoda tokį efektą. Pavyzdžiui apetitas, sportinis ėjimas ne toks efektyvus, kaip bėgimas ristele. Be to, norint, kad hormoninis fonas susireguliuotų, treniruotis reikia bent keletą mėnesių. Greitų rezultatų čia nebūna.

Daugiau informacijos tinklalapyje Los.lt

Save

Palikti žinutę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *