Nepamirškime vitamino C ir būdami sveiki

 Ne paslaptis, kad apie vitaminą C dažniausiai pradedame galvoti tada, kai pajuntame pirmuosius peršalimo požymius arba spusteli šaltukas. Vitaminas C yra pirmoji pagalba mūsų imunitetui, tačiau nuo šio vitamino priklauso ne tik mūsų atsparumas ligoms, bet ir grožis ar net emocinė savijauta. Tiesa, apie tokią vitamino C įtaką žmogaus organizmui žino tikrai ne kiekvienas, todėl šiandien pabandysime užpildyti šias žinių spragas.

Vitaminas C

Organizmui trūkstant vitamino C žmogų vis dažniau gali apnikti bloga nuotaika ar nerimo jausmas, sutrikti miegas, todėl atsiranda didelė rizika susirgti depresija ar anemija. Vitaminas C yra būtinas žmonės, dirbantiems intensyvų protinį darbą, nes būtent šis vitaminas padeda geriau susikoncentruoti ir ilgiau išlaikyti dėmesį. Specialistai moksleivių tėveliams rekomenduoja pasirūpinti, kad jų atžala vitaminą C vartotų profilaktiškai, o ne tada, kai į ausį kvėpuoja rudeninis peršalimas.

 Be to, vitaminas C turi įtakos odos ir plaukų grožiui, medžiagų apykaitai ir kraujagyslių sistemos darbui. Moksliniai tyrimai įrodė, kad vitaminas C mažina mažakraujystės, vėžinių ir širdies susirgimų tikimybę. Tad akivaizdu, kad vitaminas C yra reikalingas ne tik imuninei sistemai, bet ir visam žmogaus organizmui.

Paprastai vitamino C trūkumą lydi tokie simptomai kaip suprastėjęs regėjimas, dantenų kraujavimas, raukšlių išryškėjimas, sąnarių skausmai ir dažnas peršalimas. Jei pajutote šiuos simptomus, vertėtų pagalvoti apie vitaminą C. Kurio gausu obuoliuose, kiviuose, ananasuose, citrinose, pomidoruose, brokoliuose, juoduosiuose serbentuose, avietėse ir petražolėse.

 Visgi, jei šių produktų nestinga jūsų racione ar geriate šio vitamino papildus, tačiau savijauta negerėja, reiktų atminti, kad rūkymas, piktnaudžiavimas alkoholiniais gėrimais ar net gryno oro stoka trukdo jūsų organizmui įsisavinti vitaminus. Tad vertėtų atsisakyti žalingų įpročių ir daugiau dėmesio skirti sveikam gyvenimo būdui, kuris sunkiai įsivaizduojamas be fizinio krūvio.

 Kita vertus, būtina atminti, kad vitaminas C yra ne saldainiai, todėl jo vartojimas neturėtų peržengti sveiko proto ribų. Vitamino C perteklius gali sukelti viduriavimą, pykinimą, skrandžio skausmus, šlapimo pūslės sutrikimus ir pan. Be to, galimas ir atvirkštinis variantas – imuninės sistemos nusilpimas.

 Taigi, natūraliai kyla klausimas, kiek suvartoti vitamino C, kad jis atneštų daugiau naudos, o ne žalos. Paprastai žmogui pakanka 70-80 mg vitamino C per dieną, tiesa, rūkaliams šis kiekis yra dvigubai didesnis. Visgi, geriausiai vitamino C porciją gali nustatyti jūsų šeimos gydytojas.

Būkite sveiki ir gražūs!

No Responses

Palikti žinutę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *